Monday 23 November 2020

Recensie: Het geheim van Silicon Valley

geschreven door Wibe Wagemans & Eva Schram


"Een uiterst interessant boek met veel tips over management."


Samenvatting

Silicon Valley is veel meer dan de thuislocatie van de machtigste
bedrijven ter wereld. Het is een bruisende plek waar de constante
drang naar innovatie alles bepaalt, groots denken de norm is en 
startups uitgroeien tot miljardenimperiums. Wat is hier gaande?
Wat kun jij leren van de ondernemers uit de Valley?






Mijn recensie

De veelbelovende titel "Het Geheim van Silicon Valley", het 
voorwoord van Constantijn van Oranje én de mooie 
recensies deden me beslissen om het boek te kopen.

Ik vond het wel een beetje grappig dat twee auteurs die schreven
over innovatie nog een 'echt' boek hadden gemaakt ipv een 
E-book. 

Toch toonde "Het Geheim van Silicon Valley" me nieuwe 
inzichten en leerde het me termen waar ik nog nooit van had gehoord
zoals bv het pay it forward principe en veel meer. 

Ik bleef echter een klein beetje op m'n honger zitten omdat 
het vooral vanuit Nederlands standpunt werd geschreven. Ik had het
boek misschien nog iets internationaler verwacht zeker omdat 
Eva Schram ook voor Knack.be werkt.

Twijfel echter niet om het boek "Het Geheim van Silicon Valley"
te kopen. Ik zal het nog vaak vastnemen. 

Daarom geef ik dan ook graag een 4 sterren beoordeling op 5. 


De auteurs

Het boek werd door twee auteurs geschreven.


Wibe Wagemans is een pionier, serial entrepreneur en CEO in de Valley. 
Als eerste bouwde hij een AI-bot en een online videogame op mobiel.
Hij werkte bij Angry Birds, Big Fish, Huuuge en vele andere. Hij kreeg
de Cannes Golden Lion-award, het wereldrecord nummer 1- hits in de 
App Store en talloze exits. Wibe runde eveneens een business van 1 
miljard euro bij Nokia. Hij was expat en student in zes landen. 


Eva Schram is een Nederlandse journalist die woont in de San Francisco 
Bay Area en werkt als VS-correspondent voor onder andere het
Financieele Dagblad en het Vlaamse Knack.be. Haar focus ligt op de grote 
techbedrijven en diversiteit in Silicon Valley. Voorheen was Eva 
hoofdredacteur van Saragossa en onderzoeksjournalist bij OneWorld.


Te verkrijgen

Het boek (geen E-book 😉)  is te verkrijgen in het Nederlands bij bol.com en
verscheen in november 2020. Het werd gepubliceerd bij Bot Uitgevers. 



Foto: Titelpagina van het boek

No comments:

Post a Comment