Tuesday 29 December 2020

Recensie: Het complot van Laken

Het complot van Laken


geschreven door Johan Op De Beeck


"Een bloedstollende, nazinderende historische thriller"



Samenvatting


Hitler heeft België bezet. Koning Leopold III wil in het land blijven. De 
koning flirt met het nazisme. Dat zint de Belgische regering die in 
ballingschap in Londen zit niet. Zij wil de vorst naar Londen doen over-
lopen. De Belgische geheim agent Jef Van Hooff moet Leopold III in 
Laken een geheime boodschap bezorgen, hij is in het gezelschap van een
vrouwelijke spion. Tijdens zijn levensgevaarlijke missie zitten de
nazi's hem op de hielen ....





Mijn recensie


Zoals steeds met historische fictie wou ik eerst alles opzoeken nadat
ik het gelezen had. 

Toen ik dat losliet, zat ik steevast op het puntje van m'n stoel, zo spannend was het
boek. Het stond vol met onverwachte plotwendingen en ik wou absoluut het
einde weten. Dat einde was een beetje té abrupt. 

Daarom moet ik met spijt in het hart het boek een vier op 
vijf geven want het was absoluut een bloedstollende en nazinderende thriller.


Auteur

Johan Op De Beeck is een bekende journalist en schrijver over geschiedenis.
Hij kende een lange loopbaan in de media, hij was onder meer journalist en
hoofdredacteur van diverse media. 

Hij schreef ook andere boeiende boeken onder andere over Napoleon, Het
Verlies van België (over het ontstaan in 1830) en  over de Zonnekoning. 

Ik hoop nog veel boeken van hem te kunnen lezen!


Kobo


Het complot van Laken is verschenen op 10 september 2019 bij uitgeverij
Horizon. Het boek telt maar liefst 525 bladzijden. Ik kon het boek lezen via
mijn Kobo plus abonnement via bol.com. 



Bron foto: Titelpagina

No comments:

Post a Comment