Sunday 18 October 2020

Recensie: Ma vie en rose

'Ma vie en rose' door Annemie Struyf

Omschrijving

'Neen, ik wilde geen sabbatjaar; ik wilde geen jaar in een hangmat gaan liggen. Wat wilde ik dan wel? Meer eenheid van tijd, plaats en ruimte. Ik wilde die warme droom onderzoeken die zovele anderen ook koesteren: ertussenuit knijpen, naar de zon, een jaar in Frankrijk. Geen files en volle agenda's meer. Vrijheid van komen en gaan. Natuur ook. En stilte. Minder stress. Zoiets.Dit boek bevat impressies van mijn tijd in Frankrijk. Gedachten en verhalen. Ontmoetingen ook met mensen die mijn leven in Frankrijk niet alleen keur, smaak en vorm hebben gegeven, maar bovenal: troost, afleiding, kracht en beschutting'.

Recensie

Na het lezen van 'Durf dromen' van Annemie Struyf besloot ik 'Ma vie en rose' te kopen en te lezen. Zoals altijd lagen mijn verwachtingen heel hoog. Toch werd ik zeker niet teleurgesteld want ik las het boek in één ruk uit. Natuurlijk is mijn persoonlijke mening geen maatstaf voor anderen. Daarom wil ik graag hieronder enkele argumenten weergeven, waarom ik 'Ma vie en rose' zo heerlijk vond.

Eerst en vooral schrijft de auteur zoals ze denkt en praat: vlot. De korte stukjes lezen heel aangenaam maar geven de nodige diepgang.

Bovendien laat 'Ma vie en rose' je nadenken! Heb ik een grote droom en hoe kan ik die praktisch uitvoeren? De raad van de auteur is niet te nemen of te laten.

Ik heb grote bewondering voor het werk van Annemie Struyf, maar omdat ze een gekend mediafiguur is, waar sowieso al veel reclame rond wordt gemaakt, blijf ik haar koppig een 4 sterren op 5 geven. 😛